Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Recherche

31 décembre 2017 7 31 /12 /décembre /2017 13:58
foto: Sfînta Melania, miniatură de secol X, menologionul lui vasile al II-le [vat. gr. 1613]. domeniu public

foto: Sfînta Melania, miniatură de secol X, menologionul lui vasile al II-le [vat. gr. 1613]. domeniu public

Azi, este ziua în care se cinstesc o puzderie de sfinți din întregul areal al creștinismului, cea mai faimosă dintre toți este însă Cuvioasa Melania cea Tînără (+439), cea care și-a legat mai bine de două decenii din viața sa de Ierusalim, unde a și fondat un așezămînt de maici, pe dealul Eleonului. după pristăvirea sa în Domnul moaștele sale au fost cinstite în aceeași cetate, dar templierii au decis altfel, și i-au mutat racla la Roma, azi se află în Santo Stefano Rotondo (o bazilică de sec. V).

În ziua cinstirii acestei cuvioase o evoc și pe bunica mea paternă, pe care o chema tot Melania, dar nu mi-o amintesc decît foarte vag, pentru că a trecut la Domnul în ianuarie 1974, și eram prea fraged și slab cu memoria; dar ce-mi amintesc e că ai mei m-au adus la înmormîntare, la Bravicea, iar pe vremea aceea cei adormiți erau puși pe podeaua de lut în camera numită „cea mare”, aceasta nu se încălzea nici iarna, drept pentru care slujea ca „frigider” natural tot anul. Ei bine, de bunica îmi amintesc că era pusă jos, era mică, căci minionă a fost întrega ei viață; era înconjurată de flori, care se ofileau împreună cu ea. Pe piept avea o iconiță și o cruce de lemn, pe care le sărutau cu toții, cei care venea, îngenunchind. Eu însă am început să plîng de frică, și m-au scos afară. Iar la scurtă vreme m-au expediat la Chișinău, printr-un văr al mamei...

Să- fie țărîna ușoară, și pomenită să fie în veac, dimpreună cu cea al cărei nume s-a învrednicit de cununa sfințeniei și de pomenire neîncetată din partea întregii suflări creștine, Sfînta Melania...

mormîntul bunicilor, Leon & Melania Bulat, în cimitirul satului Bravicea.@vl.b.

mormîntul bunicilor, Leon & Melania Bulat, în cimitirul satului Bravicea.@vl.b.

Partager cet article
Repost0

commentaires