Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Recherche

4 avril 2008 5 04 /04 /avril /2008 22:14
Îmi plac mult bisericile noi încă nepictate, şi asta pentru că am văzut prea multe pictate prost, neinspirat, fără credinţă, de cârpaci neputincioşi, nicidecum de zugravi cu frica lui Dumnezeu. Murii tencuiţi, incizaţi, necoloraţi - exercită asupra mea senzaţia unui început ce se tot amână, dar care ţine caldă aşteptarea, cea a zilei celei bune! Aceşti iepuraşi de soare vesperal pot da mărturie a existenţei lui Dumnezeu poate mai convingător şi mai profund, decât nişte imagini cu chipuri scofâlcite, rujate (în cazul sfintelor) şi mătăhăloase (precum vedem deloc arareori) - pretinse de sfinţi... Limpezimea e binevenită, şi plăcută. Decât pictură cu duh laic, mai bine pereţi simplu tencuiţi.  

Foto: V.B. - interiorul bisericii Sfânta Vineri - Drumul Taberei, Bucureşti
Partager cet article
Repost0

commentaires

V
E vorba de mai mulţi factori:1. termici2. chimici3. luministici (lumina se stinge după evacuarea grupurilor, flashurile sunt interzise, se foloseşte pentru iluminat doar un anumit soi de sursă etc.4. microclimaticiE bine că s'a ajuns aici, doar astfel se poate perpetua viaţa în bune condiţii a capodopelor... 
Répondre
O
pai ar fi doua aspecte - unul ce tine de organizarea fluxului mare de oameni (in acest sens cele 15 min. limita ar permite un periplu fara ambuteaje prin fata capodoperei, estimat la o jumatate de milion de oameni de an), cel de-al doilea ar tine de conservarea frescei, doar ca sunt aspecte intuite de mine (am aflat acest lucru de la Ciclopedie si intrebarea fireasca era de ce, insa nu dadea niciun indiciu).In ce mod stationarea oamenilor prin fata frescei compromite conservarea ei?... intuiesc ca ar fi vorba de compozitia aerului expirat din incinta, nu? da? sunt pe alaturi?
Répondre
V
Astea, minutele (adică durata!), le reglementează oamenii, eu însumi, fiind la Padova, am avut ocazia (şi posibilitatea!) de a vedea pe viu frescele lui Giotto preţ de 29-30 de min. Mă gândeam să "mă dau mare", să insist, să cer îngăduinţa să staţionez mai mult în acea capelă - dar am înţeles la faţa locului că există nişte condiţii SPECIALE, care trebuiau respectate de toţi. Fără excepţie. Nimănui nu îi era îngăduit să rămână în acel spaţiu, când acesta se ermetiza. Capodoperele pot fi savurate/studiate/analizate şi în reproduceri, dar trebuie văzute măcar odată ŞI în original - dacă avem şansa! Ieşind din acea capelă mi-am achiziţionat o serie de cartoline foarte bine tipărite, chiar excelent, şi mi-amintesc...Probabil, cea la cere te referi - se înscrie în aceleaşi condiţii amintite de mine mai la deal de mine?! 
Répondre
O
Vladimir, tu ar trebui sa stii, de ce e permis sa se stea in preajma capodoperelor doar 15 min.? (ex. Cina cea de taina de Da Vinci din Milano)
Répondre
C
Biserica din preajma garii din Predeal trebuia sa fie initial o casa de rugaciune pentru neo-protestanti, devenind ca prin minune ortodoxa. Dar e foarte atipica pentru cultul rasaritean!
Répondre