Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Recherche

14 août 2013 3 14 /08 /août /2013 11:28

De multă vreme cunosc faptul că strategiile publicităţii contemporane lucrează intens la infantilizarea şi înrobirea consumatorului! Scopul - transformarea acestuia din urmă într-un vehicul permanent de consum, de necesităţi mercantile,  superficiale,  repede îngurgitabile şi decartabile... 

 

Telefonia mobilă - care vinde vînt!, în esenţă - întrece orice imaginaţie în materie de ridiculizare, relativizare şi speculare a simbolurilor şi reperelor culturale. Unele dintre acestea devin fantoşe ale culturii de masă,  altele sunt împinse să capete o astfel de funcţie. Un exemplu în acest sens este utilizarea chipului lui Ion Creangă într-o campanie publicitară din R.Moldova, care promovează şi încurajează trăncăneala nelimitată! Mai multe cuvinte, mai multe minute consumate = mai multe parale încasate de compania de telefonie.  

 

Iată, Ion Creangă "vorbeşte" despre culesul cireşelor la moldoveni (a nu se confunda, adicătelea, cu cel al căpşunelor prin ţara lui Servantes!), pentru a nu se crede cumva că această biată naţie îşi părăseşte baştina, pentru a lucra pe alte meleaguri, în folosul altora...exact în vremea roadei!

Propaganda 4648

O altă "icoană" folosită de această companie de telefonie este Marilyn Monroe, care vorbeşte despre "ai noştri", şi aici lucrurile se dezvăluie, cine sunt aceştia. Sunt cei "care cuceresc lumea cu oferte generoase". Despre asta este vorba, despre ce se poate vinde. Dar ca să se poată vinde mai bine, e nevoie de mari repere. Această lecţie societatea de consum a însuşit-o se pare, de-o manieră excelentă.

Propaganda 4665

Foto: ©  vladimir bulat, august, 2013


Partager cet article

Repost 0
Published by Vladimir Bulat - dans ochiuldeveghe
commenter cet article

commentaires

Alexandru 27/08/2013 14:00


Poate ca societatea de consum statornice si-au insusit aceste metode  de a apela la mari simboluri pentru a vinde. Cazul evocat mai sus...nu face parte din acel demers. Cred ca avem in fata
o tentativa neinspirata, neputincioasa, superficiala de marketing & advertising. Mai pe limba personajului la care sa apelat (I. Greanga)..."ca nuca de perete".*


*valabil si pentru M. Monroe

harcea-parcea 19/08/2013 22:57


Mie imi place totul: Creanga, MM, moldcell, campania, ciresile care se culeg vorbindu-se la mobil!!!

vladimir b. 19/08/2013 06:10


O, da, în acest caz ”creativii” au dat dovadă de o lipsă crasă de ceativitate!
Și totiși, mie mi-au atras atenția


În altă ordine de idei - nici mie nu-mi place abordarea.

dunia 18/08/2013 21:40


Într-adevăr, sunt aici mai multe note. Nu-mi place folosirea simbolurilor, deși nu mă deranjează acțiunea în sine, ci lipsa de imaginație. 

vladimir b. 18/08/2013 17:28


@Dunia,


ce anume nu îți place? Articolul meu?


Abordarea?


Folosirea simbolurilor culturale pe post de promovare comercială?