Dilema Veche de azi anunţă un dosar despre
brandurile locale. Varianta on-line va fi disponibilă săptămâna viitoare, dar vreau să semnalez ceva ce cititorii versiunii electronice nu vor vedea. La pagina 9, în deschiderea dosarului cu pricina, în partea de jos, apare o fotografie cu un ţăran arătând spre obiectiv un pachet de ţigarete populare PLUGARUL, ţigăretele cu cea mai mare căutare pe piaţa românească, fiind foarte ieftine, şi devenite de multă vreme deja
marfă de contrabandă. Internetul abundă de astfel de referinţe. Chestiunea e că brandul PLUGARUL nu este unul românesc, ci e basarabean, produs de societatea
Tutun-CTC din Chişinău, o fosilă supravieţuită vremurilor. Ce mă miră cel mai mult este faptul că cei de la Dilema Veche au plasat această imagine cu cea mai mare
inocenţă, ca şi cum ar fi vorba de o marcă inexistentă! Pe când publicitatea la Carpaţi, Cico, Doina?! Ori e ironie? Ori este diversiune...