Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Recherche

22 décembre 2023 5 22 /12 /décembre /2023 14:16

Nu obișnuiesc să recurg decît arareori la aceste indiscreții, să-mi divulg lecturile. Sunt lucruri foarte personale, ascunse. Și încă mă întreb, de ce o fac? Poate pentru că acest an mi-a arătat cu vîrf de măsură, că în agonia și marasmul, deșănșarea și urîciunea în care se află lumea actuală, singura scăpare din acest malaxor este cultura, lectura, meditația...

Prin urmare, am ales cu rigurozitate și cu gust șapte cărți pentru care îmi voi dezvolta separat opțiunea:

 

Critică literară: Vladimir Nabokov, Cursuri de literatură, ed. Vellant, 2023, traducere de Diana Geacăr, cu o prefață de Simona Popescu;

 

Alchimie-ezoterism: Henry de Montfaucon de Villars, Contele de Gabalis sau discursuri despre științele secrete, ed. Alchimică, 2023, traducere de Irina Baltag;

 

Proză: Louise-Ferdinand Céline, Război, ed. Pandora M / Anansi Clasic, 2022, traducere și note de Magda Răduță;

 

Poezie: Ion Monoran, Dragă poezie, ed. Humanitas, 2023, ediție îngrijită de Viorel Marineasa;

 

Album de artă: Tamara Grecu (ceramică), Dimităr Peicev (pictură), ed. Cartier, 2023, colecția cARTier;

 

Gastronomie: Vlad Macri, Alfabetul bucatelor. Povestiri cu mize gustos cuprinzînd rețete românești reinventate sau d ela străini împrumutate,

ed. Humanitas, 2023;

 

Piața de artă: Stefan Koldehoff, Tobias Timm, Artă falsă. Bani adevărați. Afacerea Beltracchi, ed. Baroque Books & Arts, 2023. 

a mea privire peste cărțile anului 2023
Partager cet article
Repost0

commentaires