Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Recherche

30 octobre 2006 1 30 /10 /octobre /2006 14:21

       După citirea pericopei evanghelice la sărbătoarea Sfântului mare Mucenic Dimitrie-izvorâtorul-de-Mir a ţinut predică ÎPS Sofronie, ierarhul românilor din Ungaria (din Gyula). A vorbit pe larg despre sintagma hristica "iubiţi-vă unii pe alţii". A făcut un excurs captivant în datele istorice legate de Sf. Dimitrie, moaştele căruia se află la Thessalonic, şi despre legăturile tuturor ortodocşilor din întregul areal balcanic. Arcul peste timp şi spaţii între acele moaşte taumaturgice şi cele pe care le deţin cu mare cinstire românii, cele ale Sf. Dimitrie cel Nou Basarabov - acoperă popoare şi credinţa ortodoxă păstrată cu multă grijă. Ideea ierarhului era ca nu există vremi fără sfinţi, cuvioşi şi  binecredinciosi... şi cât de mult înseamnă să aibă Muntenia aceste sfinte moaşte, ale Sf. Dimitrie cel Nou Basarabov, că Moldova le are pe cele ale Cuvioasei Parascheva, iar Ardealul - mulţii ei Sfinţi din mănăstirile ortodoxe!  Că toţi aceştia vor fi prăznuiţi dimpreună la singura mănăstire de pe întinsul B.O.R., care are hramul Tuturor Sfinţilor Români - de la Popeşti-Leordeni, ctitorie a Preafericitului Patriarh Teoctist.                                                                                                                         

Acesti doi ierarhi tineri, din fotografia făcută de mine la faţa locului, adică în Dealul Mitropoliei, sunt ÎPS Sofronie (stanga) si IPS Sebastian Ilfoveanu, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, sunt speranţa înnoirii şi primenirii Ortodoxiei româneşti actuale...  

Partager cet article
Repost0

commentaires

V
Raluca!<br /> eu cred ca nu numai acestia de care am vorbit eu, ci si IPS Iosif, de la Paris, care e Mitropolit din 21.10.2001! Cind avea 35 de ani!!!, de care spui tu, vor fi aceia care aduc mare primenire bisericii stramosesti, sfisiate acum de numeroase erezii, mai mari si mai mici, supuse "modernizarilor" de tot felul: ecumenismul, protestantismul, stilismul etc. Dar eu sunt convins ca exista multi traitori autentici, care nu numai ca propavaduiesc saracia si iubirea frateasca, dar se si opun prin toate mijloacele globalizarii cu orice pret...McDonaldizarea lumii este un proces NOCIV nu numai nociv din perspectiva uniformizarii, ci si ca stimulent al unor mutatii biologice, genetice. Se spune ca lumea actuala s-a "rafinat", si ca nu mai decimeaza populatii cu bombe, tunuri si tancuri, ci le furnizeaza acestora doze mici, dar letale in timp de conservanti si produse modificate genetic...iata ca ce avem de luptat! 
Répondre
R
Imi face placere aceasta informatie. Eu nu m-am invrednicit, spre rusinea mea sa fac pelerinajul la moastele sf. Dimitrie desi mi-ar fi fost si comaod pe deasupra. Dar ast nu inseamna ca nu sunt traitor al ortodoxiei romanesti. O port definitiv ininima. Ce-mi place ca au aparut ierarhi tineri. Ce bucurie! In Europa Occidentala si de Nord avem un mitropolit nascut in 1966 si care e pe scaun pe vreo 3 ani deja ca mitropolit si a fost vreo alti 6, 7 inainte episcop Inalt prea sfintitul Iosif. O persoana charismatica si traitoare in Iisus cu mare blandete. Sa ne traiasca!
Répondre