Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Recherche

13 décembre 2007 4 13 /12 /décembre /2007 10:12
Dilema Veche de azi anunţă un dosar despre brandurile locale. Varianta on-line va fi disponibilă săptămâna viitoare, dar vreau să semnalez ceva ce cititorii versiunii electronice nu vor vedea. La pagina 9, în deschiderea dosarului cu pricina, în partea de jos, apare o fotografie cu un ţăran arătând spre obiectiv un pachet de ţigarete populare PLUGARUL, ţigăretele cu cea mai mare căutare pe piaţa românească, fiind foarte ieftine, şi devenite de multă vreme deja marfă de contrabandă. Internetul abundă de astfel de referinţe. Chestiunea e că brandul PLUGARUL nu este unul românesc, ci e basarabean, produs de societatea Tutun-CTC din Chişinău, o fosilă supravieţuită vremurilor. Ce mă miră cel mai mult este faptul că cei de la Dilema Veche au plasat această imagine cu cea mai mare inocenţă, ca şi cum ar fi vorba de o marcă inexistentă! Pe când publicitatea la Carpaţi, Cico, Doina?! Ori e ironie? Ori este diversiune...   

Partager cet article

Repost 0
Published by Vladimir Bulat - dans ochiuldeveghe
commenter cet article

commentaires

Vladimir B. 18/12/2007 13:37

Am avut adesea sentimentul că un brand este bun. Că semnifică o cultură anume, că defineşte o intenţie şi o afacere. Cu vremea mi-am dat seama că marca nu face decât să vândă, să propulseze cât mai mult, să atenteze la cât mai multe buzunare...PLUGARUL nu face decât să infesteze cât mai mulţi plâmâni, la cât mai mulţi români - dintre cei mai puţin avuţi, căci sunt ţigări populare. Tocmai de aceea, m-a suprins nonşalanţa cu care acel ţăran arată ce fumează, e ca şi cum te'ai mândri cu ce moarte vrei să mori. Ufffff!

trecator 18/12/2007 09:44

prea e banala opozitia national/global! cat de transanta se poate face trasarea granitei intre una si cealalta? de aceea, pozitia textierului este cel putin limitativa. caci, exista destule firme asa-zis 'locale', cu marca locala, dar care au capital majoritar extrern. vladimir formula o chestiune foarte importanta: cat de recognoscibila va mai fi pozitionarea marcilor romanesti in carnavalul foarte colorat al celor internationale?

A.M. 13/12/2007 21:25

miroase a subversiune aici...sau mi se pare?

textier 13/12/2007 19:15

dragă vladimir, eu cred că trebuie să citeşti local în opoziţie cu global, şi nu local = românescîn sensul ăsta puteau să pună şi o marcă de bere care se fabrică numai într-un singur sat din germ. etc.: e tot ceval local, punctiform, cu arie restrînsă de răspîndirede ex. plugar(ul) e brand local în opoziţie cu marlboro crae e global, multinaţionalam impresia că în interbelic ţigările plugar se fumau în toată românia, dar nu sînt sigur, ar trebui să verific